Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί

Τα παιδιά του σχολείου παρουσίασαν στην αυλή μας τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, που διδάχθηκαν σε όλη τη σχολική χρονιά, με συνοδεία ζωντανής μουσικής. Στη φετινή μας παρουσίαση, πραγματοποιήσαμε έναν περίπλου του ελλαδικού χώρου με όχημα, όπως πάντα, τις μελωδίες και τους χορούς της πατρίδας μας. Για οδηγό μας διαλέξαμε φέτος έναν «Ευρωπαίο ταξιδιώτη», σχηματισμένο από σταχυολογημένα ταξιδιωτικά κείμενα, δημοσιευμένα από τον 16ο αιώνα μέχρι την έναρξη του Αγώνα.

Ο λόγος που αυτά τα κείμενα έχουν ενδιαφέρον για εμάς σήμερα, είναι γιατί μέσα από τις περιγραφές γνωρίζουμε τον λαό μας! Έναν λαό που αρνιόταν να αφομοιωθεί και να χάσει τον πολιτισμό του και διατηρούσε μέσα από τις κοινότητες, τις θρησκευτικές γιορτές, τα έθιμα, το τραγούδι και τον χορό, βαθιές και γερές τις ρίζες της παράδοσής του.Σε μία εποχή δύσκολη, όπως η σημερινή, ίσως τα παιδιά μας να βρουν ανάλογους δρόμους πολιτιστικής έκφρασης μέσα από το τραγούδι, τον χορό και την ομαδικότητα που αυτός προσφέρει.

xoroi

Η Μοντέρνα Τέχνη στο Σχολείο μας!

Β’ τάξη

Η ομάδα «Μοντέρνα Πινέλα», τα παιδιά της Β’ τάξης δηλαδή, έγιναν οι δάσκαλοί μας... Τα παιδιά των άλλων τάξεων και οι δάσκαλοι γίναμε οι μαθητές τους... Το σχολείο μας μεταμορφώθηκε σε μια μικρή γκαλερί Μοντέρνας τέχνης!

Γιατί ο Ματίς ταξίδεψε στη μακρινή Ταϊτή; Τι ήθελε να δει εκεί; Ποιου ζωγράφου τα χρώματα θαύμαζε; Πώς δημιουργήθηκε το κίνημα των Φοβ; Πώς ο ιμπρεσιονιστής Σεζάν επηρέασε τον Πικάσο ζωγραφίζοντας με σχηματάκια; Ο Πάμπλο Πικάσο ζωγράφιζε σ’ όλη του τη ζωή με τον ίδιο τρόπο; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά κάθε περιόδου της ζωγραφικής του; Ποιοι καλλιτέχνες ζωγράφιζαν σκηνές από τα όνειρα; Τι σημαίνει Σουρεαλισμός; Με ποιον τρόπο ο Νταλί ζωγράφιζε διπλές εικόνες; Αλήθεια, οι εξπρεσιονιστές από ποιον ζωγράφο έκλεψαν τις ιδέες για τα έντονα και περίεργα χρώματα που χρησιμοποιούσαν; Μήπως ο Βαν Γκογκ με τις παχιές και έντονες πινελιές του τους βοήθησε; Τι ήταν αυτό που έκανε τον Άντυ Γουόρχολ να σκεφτεί διαφορετικά;

Αυτά και άλλα τόσα καινούργια και παράξενα μας έμαθαν τα «Μοντέρνα Πινέλα»... Να είμαστε πάντα έτοιμοι! Η Μοντέρνα τέχνη μάς χτύπησε την πόρτα!

Το dvd της γιορτής θα είναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο.

«Ήταν ένα μικρό… χαρτάκι»

Γιορτή Νηπιαγωγείου

Εμπνευσμένοι από το παραμύθι «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» της Αντιγόνης Παρούση ετοιμάσαμε την καλοκαιρινή μας γιορτή. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις ιδέες, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Εμείς τα... μπλέξαμε σε μία ιστορία, βρήκαμε τα λόγια, δημιουργήσαμε τις σκηνές και οργανώσαμε την παράσταση.

Στην τάξη παίξαμε με χαρτόκουτες μικρές και μεγάλες, πουλήσαμε και αγοράσαμε με χαρτονομίσματα, πετάξαμε σαΐτες και χαρτοπόλεμο, γράψαμε γράμματα στους γονείς μας, ζωγραφίσαμε τις δικές μας χαρτοπετσέτες και φτιάξαμε κατασκευές από χαρτί... Και με όλα αυτά φτιάξαμε τα Χ Α Ρ Τ Ι Ν Α Ο Ν Ε Ι Ρ Α μας!

Πάνω στη σκηνή δασκάλες και παιδιά ζωντανέψαμε την ιστορία. Το μικρό χαρτάκι έπρεπε να αποφασίσει τι θα γίνει, όταν μεγαλώσει. Όλοι οι χάρτινοι ήρωες προσπάθησαν να το πείσουν για την αξία τους. Εκείνο μπερδεύτηκε και δεν ήξερε τι να αποφασίσει. Έτσι, στη δική μας ιστορία έγινε ένα απολυτήριο νηπιαγωγείου.

Τα παιδιά διασκέδασαν πάνω στη σκηνή και οι γονείς μάς χειροκρότησαν με ενθουσιασμό.

Φίλων...Φιλεύματα Φιλίας

Γιορτή της Στ’ τάξης
Γιορτή φιλίας για όλο το σχολείο

filia1Για την αποχαιρετιστήρια γιορτή της Στ’ τάξης τούτη τη χρονιά διαλέξαμε για θέμα τη ΦΙΛΙΑ. Τη φιλία στην αστική Ελλάδα του 20ού αιώνα. Διασκευάσαμε σκηνές από θεατρικά έργα των Γ. Ξενόπουλου, Ι. Καμπανέλλη, Δ. Κεχαΐδη, Α. Σακελλάριου, Θ. Σακελλαρίδη κ.ά.

Θυμηθήκαμε ρυθμούς και μελωδίες εκείνης της εποχής, ενορχηστρώσαμε και είπαμε ταιριαστά τραγούδια. Ζωντανέψαμε τις γειτονιές της Αθήνας με τα μονώροφα σπίτια, τις αυλές, τις ανοιχτές πόρτες και τις ανοιχτές καρδιές των λαλίστατων ανθρώπων. Με την εσωτερική κι εξωτερική μετανάστευση – από τα χωριά στις πόλεις και από τις πόλεις για Αμερική και Γερμανία. Λίγα τα μυστικά, λίγα τα ψέμματα, λίγα τα χρήματα. Μα πολλά τα όνειρα και μεγάλες οι προσδοκίες. Σε μια Αθήνα που η ηθική ήταν ακόμη γραμμένη στο μυαλό των ανθρώπων, που ο λόγος είχε αξία, που η αλληλεγγύη ήταν αυτονόητη.

Όμως, η ημέρα της θεατρικής παράστασης ήταν «ημέρα φιλίας για όλο το σχολείο». Τα παιδιά όλων των τάξεων συζήτησαν, σκέφτηκαν, ολοκλήρωσαν εργασίες και δημιουργικά παιχνίδια για τη φιλία. Και τελειώσαμε με μία... νόστιμη πράξη. Χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες και φιλέψαμε τους φίλους μας, με τα φιλεύματα που είχαμε ετοιμάσει γι’ αυτούς στο σπίτι.

 
...Εγώ κι εσύ μαζί
Τα βάσανά σου είναι και δικά μου
Και για τους δυο μας χτυπάει η καρδιά μου
Δυο φιλαράκια με μία ψυχή
Εγώ κι εσύ μαζί...

filia2 filia3