Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί

Τα παιδιά του σχολείου παρουσίασαν στην αυλή μας τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, που διδάχθηκαν σε όλη τη σχολική χρονιά, με συνοδεία ζωντανής μουσικής. Η φετινή επίδειξη χρησιμοποιεί ως θεματικό άξονα ακριβώς ένα τέτοιο στοιχείο. Πρόκειται για δημοτικά τραγούδια με θέμα τη μηλιά.

Η μηλιά, δέντρο αγαπημένο για τους πολύτιμους καρπούς του και ιδιαίτερα εξαπλωμένο στον ελλαδικό χώρο, χρησιμοποιείται ευρύτατα σε δύο κατηγορίες τραγουδιών: τις παραλογές και της αγάπης.

Στην πρώτη κατηγορία, η μηλιά προκαλεί την προσοχή του ταξιδιώτη, για να τον διδάξει τον σεβασμό σε όσους έχουν φύγει από τη ζωή, ενώ στη δεύτερη χρησιμοποιείται μεταφορικά, για να περιγράψει την όμορφη γυναίκα που είναι σαν μηλιά στο περιβόλι, φορτωμένη με καρπούς!

Ταξιδέψαμε με τα τραγούδια αυτά από τη Μικρά Ασία στα Επτάνησα και από τη Θράκη στην Κρήτη. Απολαύσαμε τα «μήλα» των παιδιών μας, τους καρπούς της προσπάθειάς τους.

xoroi

«Φυσικά... χρωματίζουμε»

Νηπιαγωγείο

Το σχολείο μας γέμισε με φύση και χρώματα... Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν στους γονείς τους την παράσταση «Φυσικά... χρωματίζουμε!». Μία παράσταση όπου τα παιδιά είχαν καθοριστικό ρόλο στην προετοιμασία και στη δημιουργία της. Μαζί με τις δασκάλες έγραψαν τα κείμενα, έφτιαξαν τα σκηνικά και αντάλλαξαν ιδέες για το στήσιμό της.

Τα παιδιά με κέφι και εκφραστικότητα πήραν μέρος σε μία περιπέτεια. Βοήθησαν έναν ζωγράφο να βρει χρώματα για την άδεια παλέτα του. Χρώματα από τον ουρανό, τον ήλιο, τη θάλασσα, τα φρούτα, τα λουλούδια, το δάσος και τέλος από την αγάπη! Μετά την παράσταση οι γονείς με τη βοήθεια των παιδιών συγκέντρωσαν τις κατασκευές τους από την έκθεση της τάξης μας.

nipia fisika1 nipia fisika2
nipia fisika3

Σχέδιο Εργασίας (Project) και γιορτή Β’ τάξης

«Ο κόσμος μας»

Η γιορτή της Β’ τάξης ήταν αποτέλεσμα μιας διεργασίας τριών μηνών, ενός διαθεματικού project με τίτλο «Ο κόσμος μας». Κατά τη διάρκεια των εργασιών τα παιδιά:

o Είδαν τη γνώση ως δική τους υπόθεση. Πήραν πρωτοβουλίες, έγιναν αρχηγοί, γραμματείς, παρουσιαστές, εικονογράφοι και «οικοδόμησαν» βήμα βήμα τις εργασίες, αναδεικνύοντας έτσι τις μοναδικές δεξιότητες που έχει ο καθένας.

o Χωρίς να το αντιληφθούν διδάχτηκαν με διαθεματικό τρόπο διάφορα αντικείμενα. Παρήγαγαν γραπτό λόγο, έμαθαν να αποκωδικοποιούν, να συνθέτουν και να καταγράφουν πληροφορίες, έμαθαν καινούργιο λεξιλόγιο, γεωμετρικές έννοιες, έκαναν ανάγνωση...

o Το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης ταξίδεψε τα παιδιά στον κόσμο μέσα από την τέχνη και τους καλλιτέχνες της κάθε χώρας. Παράλληλα, διδάχθηκαν όμορφα τραγούδια στη γλώσσα των χωρών που παρουσίασαν και ντύθηκαν πολίτες του κόσμου!

o Ευαισθητοποιήθηκαν μέσα από τη δραματοποίηση κοινωνικών ιστοριών για καταστάσεις στον κόσμο, όπως η δουλεία, η ανισότητα, ο πόλεμος, η φτώχεια. Αυτό έγινε με τρόπο βιωματικό, κατάλληλο για την ηλικία τους και καλλιέργησε την ενσυναίσθησή τους.

o Επικοινώνησαν ουσιαστικά με τους συμμαθητές τους, τα μέλη της ομάδας εργασιών. Μέσα από τη συχνή τριβή, είχαν να πάρουν από κοινού αποφάσεις, να διαπραγματευτούν, να υποχωρήσουν, αλλά και να αναδείξουν ηγετικές ικανότητες με θετικό τρόπο.

o Πήραν την ευχαρίστηση ότι συνδημιουργήσαμε κάτι όλοι μας! Ακόμα και στη διαδικασία της γιορτής μας είχαν ιδέες να προτείνουν! Την ίδια ευχαρίστηση με τα παιδιά πήραμε κι εμείς...

o Στην παρουσίαση της γιορτής μας μας βοήθησαν με τις μελωδικές φωνές τους οι μαθητές της Ε’ τάξης.

2 kosmos3 2 kosmos2

Animal Party

A’ τάξη

Τhe children and teachers of Class 1 invited their families to watch, learn, laugh and play with us in our interactive English Animal Party! The school playground was transformed with handmade arts and crafts and then the children taught their guests interesting, unusual facts about 26 animals from 7 varied habitats. They spoke, chanted, sang and had fun!

Οur guests took part with the children, in 7 crazy, fun interactive games: from Mummies racing with “rabbit tails” stuck on their noses and Daddies finger-painting cheetah spots, to all of us giving ice-cubes to a life-sized, moving polar bear! Even our grandparents played too, as the children dressed them up as farmers! Afterwards, a tasty snack and a family visit to the Polaroid Safari Photo Booth was a must! A fantastic time was had by all, proving that language learning is an interactive, fun and easy-peasy process.

1 animal party1 1 animal party2