Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί

Τα παιδιά του σχολείου παρουσίασαν στην αυλή μας τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, που διδάχθηκαν σε όλη τη σχολική χρονιά, με συνοδεία ζωντανής μουσικής. Φέτος η παρουσίαση των χορών είχε θέμα της τη θάλασσα.

Η θάλασσα, το υγρό στοιχείο που περιβάλλει τη χώρα μας, υπήρξε καθοριστικό για την πολιτισμική μας πορεία. Αποτελεί για τον λαό μας πότε πηγή χαράς και πότε λύπης. Χωρίζει και ενώνει αγαπημένα πρόσωπα. Χαρίζει πλουσιοπάροχα τα αγαθά της, αλλά όταν αγριέψει είναι όλα στο έλεός της. Για την παρουσίαση των χορών του σχολείου επιλέχθηκαν ορισμένα από τα πιο όμορφα και αντιπροσωπευτικά τραγούδια από διάφορες περιοχές της Ελλάδας που αναφέρονται στη θάλασσα. Το θαλασσινό ταξίδι των παιδιών συνοδεύτηκε από το ζεστό χειροκρότημα των γονιών και των δασκάλων τους.

Στο δέντρο της αυλής μας παρουσιάστηκαν τα στάδια του πανηγυριού, καθώς στα πανηγύρια -μια συνήθεια ζωντανή μέχρι τις μέρες μας- ο χορός πρωταγωνιστεί!

xoroi xoroi1

«Σ’ αυτήν την πόλη… γελούνε όλοι!»

Στ’ τάξη

Φέτος η Στ’ τάξη γιόρτασε και δημιούργησε με θέμα «το χαμόγελο». Ένα χαμόγελο που μεγαλώνει, δυναμώνει και τελικά... μεταμορφώνεται σε γέλιο!
Στο πρώτο μέρος της γιορτής μας, τα παιδιά ως κάτοικοι μιας αλλιώτικης νυχτερινής πολιτείας εξερεύνησαν… τι άλλο; Το χαμόγελο! Επιχείρησαν να μάθουν τα πάντα γύρω από αυτό: Πώς είναι; Με τι μοιάζει; Πώς γεννιέται; Σβήνει άραγε ποτέ; Ενώνει τους ανθρώπους, ακόμα κι αν αυτοί κάποτε αποχωριστούν; Τα Εκτάκια μέσα από τα λόγια συγγραφέων και ποιητών, αλλά και ονειρικών μελωδιών μάς έδωσαν τις απαντήσεις.
Στο δεύτερο μέρος, οι μαθητές μάς μετέφεραν σε κάποιους από τους πιο σημαντικούς σταθμούς του κωμικού είδους στην Ελλάδα. Από την αριστοφανική κωμωδία της αρχαιότητας, ταξίδεψαν στον Καραγκιόζη και το θέατρο σκιών κι από εκεί προσγειώθηκαν στην αθηναϊκή οπερέτα. Τελευταίος προορισμός τους; Οι ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου!


Μέσα από την όλη διαδικασία τα παιδιά:

  • μυήθηκαν στη θεατρική εμπειρία του σήμερα,
  • συνεργάστηκαν για έναν κοινό σκοπό αφήνοντας στην άκρη ή ξεπερνώντας προσωπικές δυσκολίες και εμπόδια,
  • δούλεψαν οργανωμένα, συντονισμένα και υπεύθυνα με όπλα τους τη χαρά της δημιουργίας, τη φαντασία και το παιχνίδι επί σκηνής.
 

 

6 gelio 6 gelio1
6 gelio2

Μουσικό πρωινό

Δ’ τάξη

4 mousiko proinoΜε αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου οι μαθητές της Δ' τάξης παρουσίασαν ένα μουσικό πρόγραμμα αφιερωμένο στην ελευθερία. Τα παιδιά τραγούδησαν και έπαιξαν στη φλογέρα ποιήματα από τον Διονύσιο Σολωμό μέχρι και τον Νίκο Γκάτσο, μελοποιημένα από τους σπουδαίους συνθέτες Μίκη Θεοδωράκη, Μάνο Χατζιδάκι, Γιάννη Μαρκόπουλο και Διονύση Σαββόπουλο.

Σχέδιο εργασίας: «Τα σπίτια»

Γ’ τάξη

Οι μαθητές της Γ’ τάξης παρουσίασαν ένα ανοιχτό μάθημα βασισμένο στο σχέδιο εργασίας με το οποίο ασχολήθηκαν για δύο περίπου μήνες σχετικά με τα σπίτια. Κατά τη διάρκεια του project τα ερεθίσματα ήταν πολλά και η ανταπόκριση των παιδιών υπέροχη...
Στην Ιστορία της Τέχνης αφιερώθηκαν μαθήματα στην αρχιτεκτονική και την ιστορία της στην Ελλάδα (αρχαιότητα, παραδοσιακά σπίτια, νεοκλασικά, πολυκατοικίες). Στην Ελληνική Γλώσσα τα παιδιά ανέλυσαν ποίηση, έψαξαν έννοιες σε λεξικά και κατέγραψαν προσωπικά βιώματα, σκέψεις και όνειρα για το μέλλον. Στα Μαθηματικά μέτρησαν το εμβαδόν και την περίμετρο δωματίων και σπιτιών. Στη Μελέτη Περιβάλλοντος γνώρισαν τα βιοκλιματικά σπίτια και τα «σπίτια» των ζώων. Στην Αγγλική και στη Γαλλική Γλώσσα έμαθαν σχετικό λεξιλόγιο. Στα Εικαστικά έκαναν κατασκευές, που παρουσιάστηκαν σε έκθεση στην τάξη τους. Τέλος, στη Μουσική τραγούδησαν για τα σπίτια και έπαιξαν φλογέρα.
Με αυτό το σχέδιο εργασίας μάθαμε τι είναι ουσιαστικά το σπίτι... οι άνθρωποί μας, οι κοινές μας στιγμές, η ασφάλεια, οι ρίζες μας...

3 spitia