Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Documenta14, «Ερμηνείες Υλικών»

Ε’ τάξη

Οι μαθητές της Ε´ τάξης με τη δασκάλα των Αγγλικών ξεκίνησαν έναν διάλογο για την τέχνη τον Απρίλιο με κεντρική ερώτηση “Why do we make art?”. Επισκέφθηκαν το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, όπου ακολούθησαν τα παρακάτω:

Παρατήρηση>Αναγνώριση>Σύγκριση>Σύνθεση>Δημιουργία

Πέντε στάδια μάθησης. Πέντε στάδια προέκτασης της σκέψης. Ελευθερία. Εξέλιξη του νου με μια διαδρομή στον χώρο-χρόνο του σήμερα. Ένα ταξίδι στον κόσμο της Μοντέρνας Τέχνης μέσα από τα υλικά των έργων που εκτίθενται. Πιαστήκαμε από έναν κόκκινο μίτο που έγινε οδηγός μας στην προσέγγιση, στην παρατήρηση, στην αναγνώριση.

Τολμηρός διάλογος του παλιού με το μοντέρνο...

Εάν ερχόταν ο Λεωνίδας της Σπάρτης θα μου έλεγε:

«Είστε τυχεροί που δεν έχετε συνέχεια πόλεμο».

Θεοδόσης Γκιάλας

Η Ευρυδίκη από την Αθήνα θα μου έλεγε:

«Εμείς με τα χέρια μας τα κάναμε όλα αυτά που θαυμάζετε σήμερα. Κτυπούσαμε, αλλά κάναμε κουράγιο και συνεχίζαμε με πίστη. Εσείς, σήμερα, τα έχετε όλα αυτόματα και εύκολα και μόλις λίγο κτυπήσετε, εγκαταλείπετε, τρέχετε στους γιατρούς και ξοδεύετε άσκοπα».

Θάλεια Παπαλεξανδράκη

«Μην ξεχνάτε τα ιδανικά μας».

Νίκος Κανελλάκης

Εργαστήρι. Τελικό στάδιο. Η απεικόνιση της εμπειρίας, του συναισθήματος, των διαλόγων, του συμβολισμού...

5 documenta

Μουσείο Μπενάκη

Νεοελληνική συλλογή

Γ' τάξη

3 mpenakiΣτο Μουσείο Μπενάκη οι μαθητές της Γ' τάξης ξεναγήθηκαν στη νεοελληνική συλλογή. Εκεί παρατήρησαν αντικείμενα της λαϊκής τέχνης: παραδοσιακές γιορτινές ενδυμασίες, έπιπλα, κοσμήματα, υφαντά, αργαλειούς, κοζανίτικους οντάδες, φεγγίτες και κεραμικά. Γνώρισαν έτσι παραδοσιακά επαγγέλματα, όπως του ξυλογλύπτη, του χτίστη, του ράφτη, του λιθογλύπτη, του αγγειοπλάστη, του χρυσικού. Εντυπωσιάστηκαν από τον πλούτο και την πολυτέλεια των ενδυμασιών. Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της παραδοσιακής κοινωνίας και τις επιδράσεις από την Ανατολή και τη Δύση και διακρίναμε ομοιότητες και διαφορές της νησιωτικής και της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Αρχαία Αγορά

Κερδώος Ερμής

Δ’ τάξη

Κάτω από τη σκιά του Παρθενώνα οι μαθητές της Δ’ τάξης έμαθαν για τις βασικές λειτουργίες της αθηναϊκής ζωής, την πολιτική, τις θρησκευτικές συνήθειες και τις εμπορικές συναλλαγές. Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν να παρουσιάσει στα παιδιά τη λειτουργία του αθηναϊκού δημοκρατικού πολιτεύματος και να εξηγήσει την τοπογραφία της Αρχαίας Αγοράς. Η ενεργή συμμετοχή των παιδιών επιτυγχάνεται από την πρώτη στιγμή μέσα από παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες για την ηλικία και τις γνώσεις τους.

4 kerdoos ermis

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Μυκηναϊκός πολιτισμός

Γ’ τάξη

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο επισκέφθηκαν τα παιδιά της Γ’ τάξης, με σκοπό να γνωρίσουν την πλούσια συλλογή προϊστορικών αντικειμένων του Μυκηναϊκού πολιτισμού. Οι μαθητές παρατήρησαν ακόμη διάφορα κυκλαδικά σκεύη της Εποχής του Χαλκού και τη συλλογή «Οδύσσειες», δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα ευρήματα των πολύχρυσων Μυκηνών και στον Θησαυρό του Ατρέα. Επιτύμβιες στήλες, τοιχογραφίες, όπλα, διαδήματα, προσωπίδες, κοσμήματα, σφραγίδες, αγγεία και εργαλεία. Πολλά απ’ αυτά σχεδιάστηκαν από τα παιδιά σε σχετικό φυλλάδιο.

3 arxaiologiko