Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»

B’ τάξη

Η Β’ τάξη επισκέφθηκε το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», όπου ξεναγήθηκε σε συλλογές αντικειμένων λαϊκής τέχνης με έργα ξυλογλυπτικής, μεταλλοτεχνίας, αγγειοπλαστικής, παραδοσιακές φορεσιές, κεντήματα και χαλιά φτιαγμένα σε αργαλειούς. Επιπλέον, τα παιδιά έμαθαν για τους χώρους και τα δωμάτια που είχαν τα σπίτια πριν πολλά χρόνια και για το πώς περνούσαν οι άνθρωποι τον χρόνο τους σε κάθε δωμάτιο.

2 laikis texnis

Μουσείο Αφής-Φάρος Τυφλών Της Ελλάδος

Α’ τάξη

1 afisΗ εμπειρία στο Μουσείο Αφής ήταν ιδιαίτερα ξεχωριστή! Ενημερωθήκαμε για τις δραστηριότητες του Φάρου Τυφλών, καθώς και για τις δυσκολίες που συναντούν τα άτομα με προβλήματα όρασης.
Συζητήσαμε για την καθημερινότητα των τυφλών ανθρώπων, τον τρόπο μετακίνησής τους, το λευκό μπαστούνι, τους σκύλους-οδηγούς και τα ειδικά πλακάκια στα πεζοδρόμια. Ανακαλύψαμε τα εμπόδια που βάζουν κάποιοι απερίσκεπτοι άνθρωποι στον δρόμο των ατόμων με προβλήματα όρασης και προτείναμε λύσεις.
Γνωρίσαμε, επίσης, τον τρόπο γραφής και ανάγνωσης των τυφλών, δηλαδή το σύστημα Braille. Παρατηρήσαμε τον συνδυασμό των κουκίδων που χρησιμοποιούν για κάθε γράμμα της αλφαβήτας, για τους αριθμούς και τα σημεία στίξης. Αγγίξαμε βιβλία με γραφή Braille και προσπαθήσαμε να τα διαβάσουμε, ενώ παράλληλα μάθαμε και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι μηχανές γραφής Braille.
Αυτό που μας κέρδισε περισσότερο, όμως, είναι ότι μπορέσαμε να μπούμε για λίγο στον κόσμο των ανθρώπων με προβλήματα όρασης. Πώς έγινε αυτό; Κλείσαμε τα μάτια και με τη βοήθεια των οδηγών-συμμαθητών μας πλησιάσαμε, αγγίξαμε τα εκθέματα και τα γνωρίσαμε μέσα από την αίσθηση της αφής.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

«Κυκλαδικός πολιτισμός»
Γ’ τάξη

Οι μαθητές της Γ’ τάξης επισκέφθηκαν το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά τα κυκλαδικά εκθέματα και να παρακολουθήσουν το αντίστοιχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις ασχολίες, τα σπίτια, την τέχνη, τη θρησκεία, τα ήθη και τα έθιμα των Κυκλαδιτών.
Με τη βοήθεια της αρχαιολόγου συμπληρώσαμε σχετικό επιμορφωτικό έντυπο κάνοντας περιήγηση στον χώρο του μουσείου και παρατηρώντας τα αυθεντικά εκθέματα: γυναικεία και ανδρικά ειδώλια, αγγεία λατρευτικής και καθημερινής χρήσης, τηγανόσχημα, παιχνίδια, εργαλεία, όπλα και διάφορα ορυκτά, από τα οποία έφτιαχναν τα χρώματα που χρησιμοποιούσαν.
Η επίσκεψη αυτή συμπλήρωσε με τον καλύτερο τρόπο τη μελέτη της Εποχής του Χαλκού στις Κυκλάδες.

3 kykladikis

Μουσείο Μπενάκη

Νεοελληνική συλλογή
Γ' τάξη

Στο Μουσείο Μπενάκη οι μαθητές της Γ' τάξης ξεναγήθηκαν στη νεοελληνική συλλογή. Εκεί παρατήρησαν αντικείμενα της λαϊκής τέχνης: παραδοσιακές γιορτινές ενδυμασίες, έπιπλα, κοσμήματα, υφαντά, αργαλειούς, κοζανίτικους οντάδες, φεγγίτες και κεραμικά. Γνώρισαν έτσι παραδοσιακά επαγγέλματα, όπως του ξυλογλύπτη, του χτίστη, του ράφτη, του λιθογλύπτη, του αγγειοπλάστη, του χρυσικού. Εντυπωσιάστηκαν από τον πλούτο και την πολυτέλεια των ενδυμασιών. Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της παραδοσιακής κοινωνίας και τις επιδράσεις από την Ανατολή και τη Δύση και διακρίναμε ομοιότητες και διαφορές της νησιωτικής και της ηπειρωτικής Ελλάδας.

3 benaki2