Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών

Στ’ τάξη

Το Πρότυπο Αθηνών και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών διοργάνωσαν το τρίτο Πανηγύρι Φυσικών Επιστημών στο Δημαρχείο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος με πειραματιστές τους μαθητές της έκτης τάξης. Με ιδιαίτερο ζήλο παρασκεύασαν απολυμαντικό χεριών με αλόη, καθώς οι… κίνδυνοι της γρίπης παραμονεύουν παντού. Στην εκδήλωση συμμετείχαν με ομιλίες διακεκριμένοι επιστήμονες και τα περισσότερα σχολεία της περιοχής.

6 fisiki1

6 fisiki2  6 fisiki3 

«Δώρα Χριστουγέννων»

Στο άκουσμα της λέξης «Χριστούγεννα» ίσως μια από τις πρώτες σκέψεις είναι τα δώρα. Πόσοι διαφορετικοί τρόποι να πάρουμε και να δώσουμε χαρά… Με κεντρικό άξονα τα δώρα γιορτάσαμε τα Χριστούγεννα στο σχολείο. Με δημιουργικότητα και υπέροχες χριστουγεννιάτικες μουσικές ευχηθήκαμε καλές γιορτές με πολλή πολλή αγάπη.
Ο όμιλος της Μουσικής του σχολείου μάς καλωσόρισε με χριστουγεννιάτικες μελωδίες. Το Νηπιαγωγείο μας παρουσίασε παιχνίδια και ζήτησε καινούργια από τον Άγιο Βασίλη. Η Α’ τάξη μεταμορφώθηκε σε ξωτικά και μας ταξίδεψε στο αυθεντικό εργαστήριο παιχνιδιών του Αϊ-Βασίλη στον Βόρειο Πόλο. Η Β’ τάξη παρουσίασε στη σκηνή χειροποίητες χριστουγεννιάτικες κάρτες γεμάτες ευχές τονίζοντας την αξία τους σε σχέση με τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας. Η Γ’ τάξη φόρεσε τα καλά της, έστρωσε το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι και το γέμισε με λαχταριστά παραδοσιακά φαγητά. 3, 2, 1... Καλή χρονιά! Η Δ’ τάξη αφηγήθηκε το δικό της χριστουγεννιάτικο παραμύθι και παράλληλα το ζωντάνεψε ευφάνταστα επί σκηνής. Η Ε’ τάξη μας διηγήθηκε ιστορίες από τα χριστουγεννιάτικα ταξίδια της και δώρισε εισιτήρια στα αγαπημένα της πρόσωπα, για να ταξιδέψουν στις γιορτές. Η Στ’ τάξη έκλεισε τη γιορτή, προσφέροντάς μας γούρια και εξηγώντας μας τι συμβολίζει το καθένα.

Όμιλοι στο Σχολείο Σταυράκη

Φέτος συμπεριλάβαμε στο σχολικό μας πρόγραμμα ομίλους για τους μαθητές της Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης. Για δύο διδακτικές ώρες την εβδομάδα οι μαθητές συμμετέχουν σε έναν από τους παρακάτω ομίλους, οι οποίοι λειτουργούν με τρόπο βιωματικό και διασκεδαστικό:

• Όμιλος Ρητορικής και Φιλαναγνωσίας

• Όμιλος Ρομποτικής

• Όμιλος Μουσικής ορχήστρας

• Όμιλος Θεάτρου

• Όμιλος Εικαστικής δημιουργίας

Σύμφωνα με έρευνες, η συμμετοχή των παιδιών σε ομίλους που τα ίδια έχουν επιλέξει έχει θετική επίδραση στην κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη, αλλά και στη μαθησιακή τους πρόοδο.

Η αλληλεπίδραση με παιδιά διαφορετικών ηλικιών, σε ένα περιβάλλον ασφαλές, προωθεί τις κοινωνικές τους δεξιότητες, ευνοεί τη συνεργατικότητα, την αλληλεγύη, την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

Οι μεγάλοι μπορούν να βοηθούν τους μικρούς, αλλά και οι μικροί τους μεγάλους, ώστε όλοι να μαθαίνουν απ’ όλους.

Επίσης, το γεγονός ότι συμμετέχοντας σε έναν όμιλο αναγνωρίζεται ότι σε κάποιον τομέα τα καταφέρνει καλά το παιδί, ενισχύει σημαντικά την αυτοπεποίθησή του και κατ’ επέκταση και τον τρόπο που βλέπει τις σχέσεις του με τους άλλους.

Καθώς η αυτοπεποίθησή του ενδυναμώνεται, θα έχει όλο και περισσότερη διάθεση και κίνητρο να προσπαθεί, όχι μόνο στον όμιλο, αλλά και στο πλαίσιο της τάξης και των μαθημάτων. Στους ομίλους καταφέρνει να οργανώνει το έργο και τον χρόνο του πιο αποτελεσματικά.

Παιχνίδια στο διαδίκτυο

Τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου, η ψυχολόγος Μαρία Δάρα, υπεύθυνη της γραμμής βοήθειας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, μίλησε στους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ και της Στ΄ τάξης. Το θέμα της συζήτησης ήταν «Παιχνίδια στο διαδίκτυο και πραγματική ζωή».

Αναφέρθηκαν τα παρακάτω θέματα:

-Γνωρίσματα των παιχνιδιών που τα καθιστούν δημοφιλή στα παιδιά.

-Συμπτώματα και συνέπειες του εθισμού στα διαδικτυακά παιχνίδια.

-Κίνδυνοι που ενέχουν τα παιχνίδια αυτά, με τους οποίους έρχονται αντιμέτωπα τα παιδιά σε όλα τα πλαίσια της ζωής τους (οικονομικά, κοινωνικά, συναισθηματικά, ακαδημαϊκά).

Στο τέλος, με τη βοήθεια της κ. Δάρα τα παιδιά πρότειναν βοηθητικά μέτρα, προκειμένου να είναι ασφαλή στον κόσμο των διαδικτυακών παιχνιδιών (χρόνος ενασχόλησης, ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ποικιλία ερεθισμάτων).