Όμιλοι

Φέτος συμπεριλάβαμε στο σχολικό μας πρόγραμμα ομίλους για τους μαθητές της Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης. Για δύο διδακτικές ώρες την εβδομάδα οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν κάποιον από τους παρακάτω ομίλους, οι οποίοι λειτούργησαν με τρόπο βιωματικό και διασκεδαστικό:

• Όμιλος Ρητορικής και Φιλαναγνωσίας
• Όμιλος Ρομποτικής
• Όμιλος Μουσικής ορχήστρας
• Όμιλος Θεάτρου
• Όμιλος Εικαστικής δημιουργίας

Η ιδέα για τη δημιουργία των ομίλων γεννήθηκε από τα αποτελέσματα παιδαγωγικών ερευνών, σύμφωνα με τις οποίες η συμμετοχή των παιδιών σε ομίλους που τα ίδια έχουν επιλέξει έχει θετική επίδραση στην κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη, αλλά και στη μαθησιακή τους πρόοδο.

Η αλληλεπίδραση με παιδιά διαφορετικών ηλικιών, σε ένα περιβάλλον ασφαλές, προωθεί τις κοινωνικές τους δεξιότητες, ευνοεί τη συνεργατικότητα, την αλληλεγύη, την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

Οι μεγάλοι μπορούν να βοηθούν τους μικρούς, αλλά και οι μικροί τους μεγάλους, ώστε όλοι να μαθαίνουν απ’ όλους.
Επίσης, το γεγονός ότι συμμετέχοντας σε έναν όμιλο αναγνωρίζεται ότι σε κάποιον τομέα τα καταφέρνει καλά το παιδί, ενισχύει σημαντικά την αυτοπεποίθησή του και κατ’ επέκταση και τον τρόπο που βλέπει τις σχέσεις του με τους άλλους.

Καθώς η αυτοπεποίθησή του ενδυναμώνεται, θα έχει όλο και περισσότερη διάθεση και κίνητρο να προσπαθεί, όχι μόνο στον όμιλο, αλλά και στο πλαίσιο της τάξης και των μαθημάτων. Στους ομίλους καταφέρνει να οργανώνει το έργο και τον χρόνο του πιο αποτελεσματικά.

Όμιλος Ρητορικής, Φιλαναγνωσίας και Γλωσσικών Παιχνιδιών

omilos ritorikisΣτον όμιλο «Ρητορικής, γλωσσικών παιχνιδιών και φιλαναγνωσίας» δοκιμάσαμε κάθε λογής παιχνίδια του λόγου!

Παίξαμε παιχνίδια μνήμης και ρόλων.

Κάναμε λογομαχίες!

Συμπληρώσαμε ακροστιχίδες, σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα!

Μάθαμε παροιμίες, γλωσσοδέτες και λύσαμε γρίφους!

Βελτιώσαμε την αναγνωστική μας ικανότητα διαβάζοντας με διαφορετικούς τρόπους το ίδιο κείμενο, πότε αστεία και πότε τραγουδιστά, πότε αλλάζοντας τα φωνήεντα στις λέξεις και πότε με ειδική προφορά!
Από μια τυχαία φράση πλάσαμε πλήθος άλλες εξασκώντας τον αυθόρμητο λόγο.


Διδαχθήκαμε τα πάντα γύρω από το βιβλίο. Είδαμε τις ωραιότερες βιβλιοθήκες του κόσμου, αλλά και τα πιο παράξενα βιβλία.


Γίναμε, όμως, και λίγο «θεωρητικοί» της λογοτεχνίας, καθώς διακρίναμε τα λογοτεχνικά είδη (ιστορικό μυθιστόρημα, κοινωνικό μυθιστόρημα, ιστορίες του φανταστικού κ.ά.) και πήραμε και μια μικρή γεύση από το καθένα.
Ακόμη, ανακαλύψαμε και αναλύσαμε τα συστατικά κάθε ιστορίας και στο τέλος; Δημιουργήσαμε όλοι μαζί τη δική μας πρωτότυπη ιστορία!


Μα πάνω απ’ όλα; Μικροί και μεγάλοι γίναμε φίλοι δημιουργώντας μοναδικές αναμνήσεις!

omilos ritorikis1 omilos ritorikis2

omilos ritorikis3

Όμιλος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

omilos robotikisΣτον όμιλο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής οι μαθητές διδάχθηκαν βασικές αρχές μηχανολογίας και προγραμματισμού, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ολοκληρωμένων και λειτουργικών κατaσκευών, την ανάπτυξη κώδικα για την αυτοματοποίησή τους και τελικά τη μετατροπή τους σε ρομπότ. Οι μαθητές απέκτησαν βασικές γνώσεις φτιάχνοντας πολλές κατασκευές, όπως επιστημονικά ρόβερ, αγωνιστικά αμάξια, ελικόπτερα, έναν κροκόδειλο, μια καμηλοπάρδαλη και πολλά άλλα. Εξέτασαν ολοκληρωμένα project με θεματολογία, όπως οι σεισμοί και η στατικότητα των κτηρίων, η λειτουργία των φραγμάτων, ο κώδικας Μορς κ.ά. Έτσι, απέκτησαν ικανότητες επίλυσης προβλήματος, βελτιστοποίησης λύσης, διαχείρισης χρόνου, συνεργασίας και ομαδικότητας. Στον όμιλο της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής οι μαθητές πειραματίστηκαν και διασκέδασαν φτιάχνοντας ρομπότ με τον εξοπλισμό LEGO® Education WeDo 2.0 και το λογισμικό WeDo 2.0.

 omilos robotikis11

Όμιλος Μουσικής ή αλλιώς

«Η ορχήστρα πάει σχολείο!»

omilos mousikisΞυλόφωνα, μεταλλόφωνα, glockenspiel, φλογέρες και παιδικές φωνούλες γέμισαν τη μεγάλη αίθουσα του σχολείου μας. Παιδιά από την Ε’ και την Στ’ τάξη έμαθαν, ενορχήστρωσαν και ερμήνευσαν τραγούδια Ελλήνων και ξένων συνθετών.
Πλαισίωσαν και ομόρφυναν τις γιορτές του σχολείου μας με την πολύτιμη συμμετοχή τους. Ήταν όλοι ξεχωριστοί!

 

omilos mousikis2 omilos mousikis3

omilos mousikis1

Όμιλος Εικαστικής Δημιουργίας

omilos eikastikonΟ όμιλος Εικαστικής Δημιουργίας ήταν μια γωνιά «φαντασίας και καλλιτεχνίας»! Οι νεαροί καλλιτέχνες δοκιμάστηκαν σε διαφορετικά είδη τέχνης και εργάστηκαν με ποικίλα υλικά (comic, ζωγραφική πάνω σε ύφασμα, δημιουργία μασκών από γυψογάζα, σχεδίαση σε διαφορετική κλίμακα), καταφέρνοντας ο καθένας ξεχωριστά, αλλά και ως μέλη της ίδιας ομάδας να αναδείξουν το ταλέντο τους. Τα όσα συν-δημιούργησαν στόλισαν και ομόρφυναν το σχολείο μας… μα πάνω απ’ όλα έμαθαν πως κάθε έργο τέχνης είναι μοναδικό, γιατί αποκαλύπτει το συναίσθημα του καλλιτέχνη και γεννά συναισθήματα στον θεατή.

omilos eikastikon1

Θεατρικός Όμιλος

omilos theatrikosΜια αυτοσχέδια σκηνή, καρέκλες στη σειρά για το κοινό, καπέλα, υφάσματα, αντικείμενα, μουσικές, ιστορίες… και ο θεατρικός όμιλος γεννήθηκε στις αρχές του Οκτώβρη. Τα παιδιά μέσα από όλη την γκάμα των παραστατικών τεχνών (θέατρο, χορό, κουκλοθέατρο, παντομίμα, αφήγηση, αυτοσχεδιασμό) ανέπτυξαν τα εκφραστικά τους μέσα, δημιούργησαν, γέλασαν και συγκινήθηκαν, χειροκροτήθηκαν και χειροκρότησαν, ανέλυσαν και προβληματίστηκαν, ανέπτυξαν σχέσεις και φιλίες, συνεργάστηκαν και έπαιξαν! Με τον εαυτό τους, με τον άλλο, με τον χώρο και τα σκηνικά αντικείμενα.

omilos theatrikos1.peg omilos theatrikos2
omilos theatrikos3