Ψηφιακό Σχολείο

psifiakoΤο σχολείο μας -ανοικτό στις ιδέες, στη γνώση και το μέλλον- αξιοποιεί σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία. Εκτός από την αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών, η οποία λειτουργεί αρκετά χρόνια στο σχολείο μας, κάθε τάξη είναι εξοπλισμένη με διαδραστικό πίνακα, που χωρίς να αντικαθιστά το βιβλίο:

  • αξιοποιείται σε όλα τα μαθήματα
  • διευκολύνει την αφομοίωση
  • κάνει πιο ευχάριστη τη διδασκαλία
  • εξοικειώνει με την τεχνολογία
  • εμπλουτίζει το μάθημα με εκπαιδευτικά παιχνίδια και δημιουργικές εργασίες.


Παράλληλα, διασφαλίζεται η πρόσβαση στο διαδίκτυο ως απαραίτητο εφόδιο για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό, έχοντας ένα ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο. Καταργούνται, έτσι, τα σύνορα της γνώσης και διευρύνονται οι ορίζοντες κάθε μαθητή.
Ο μικρός ερευνητής-μαθητής αποκτά ποιότητα και ταχύτητα στην ανάλυση και στη σκέψη, επάρκεια στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και κυρίως κριτική ικανότητα, ώστε να είναι σε θέση να επιλέγει μέσα από την πληθώρα πληροφοριών που έχει στη διάθεσή του

psifiako sxoleio1psifiako sxoleio2

Εκπαιδευτικά λογισμικά για τους μικρούς μαθητές

Α’, Β’ τάξεις

Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα μαθημάτων της Α’ και της Β’ τάξης εμπλουτίζεται με το μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών, μέσα από τη χρήση επιλεγμένων εκπαιδευτικών λογισμικών: «Η χώρα των Λενού» και «Πάω Β’ Δημοτικού».

Τα παιδιά αποκτούν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τον χειρισμό του ηλεκτρονικού υπολογιστή και τις βασικές λειτουργίες του. Οι μαθητές μας λαμβάνουν επιπλέον ερεθίσματα, διασκεδάζουν, χαλαρώνουν και φυσικά εξασκούν τις γνώσεις τους, αφού το πρόγραμμα περιλαμβάνει δραστηριότητες και παιχνίδια στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά. Έτσι, το μάθημα των ηλεκτρονικών υπολογιστών λειτουργεί συμπληρωματικά στους μαθησιακούς στόχους των τάξεων, μέσα από έναν ευχάριστο και βιωματικό τρόπο.

computers

 

Γ' τάξη

Εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων Η/Υ

Στο μάθημα αυτό τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και εξασκούνται στην κατάκτηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης του. Το μάθημα χωρίζεται σε επιμέρους ενότητες, στις οποίες τα παιδιά αποκτούν ορισμένες θεωρητικές γνώσεις (ιστορία και τύποι υπολογιστών, όροι χρήσης, κατάλληλη θέση σώματος), αλλά και αρκετές πρακτικές γνώσεις, που περιλαμβάνουν μια πρώτη γνωριμία με το περιβάλλον των Windows (επιφάνεια εργασίας, εικονίδια, αρχεία) και με το πρόγραμμα της ζωγραφικής. Στη συνέχεια εξοικειώνονται με τη χρήση του διαδικτύου και μαθαίνουν τρόπους που να εξασφαλίζουν τόσο την ασφάλειά τους όσο και αυτή του υπολογιστή. Το μάθημα ολοκληρώνεται με παιχνίδια και δραστηριότητες με βάση τις θεματικές ενότητες των σχολικών βιβλίων.

Δ' τάξη

Στη Δ' τάξη του δημοτικού μας σχολείου πραγματοποιείται βιωματική εκμάθηση του Microsoft Office Word.

Τι είναι το Word;

  • ένα σύγχρονο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου
  • τμήμα του πακέτου Microsoft Office

Στο Microsoft Office Word θα μάθεις...

  • να γράφεις και να διορθώνεις ένα κείμενο
  • να προσθέτεις και να διαμορφώνεις εικόνες και σχήματα
  • να φτιάχνεις πίνακες
  • να εκτυπώνεις το κείμενό σου ή άλλα έντυπα έγγραφα

Ε' και Στ' τάξεις

Στις δυο τελευταίες τάξεις του δημοτικού μας σχολείου πραγματοποιείται βιωματική εκμάθηση του Microsoft Office PowerPoint.

Τι είναι το PowerPoint;
• ένα σύγχρονο πρόγραμμα παρουσίασης που χρησιμοποιείται τόσο από τον μαθητικό πληθυσμό όσο και από φοιτητές και επαγγελματίες επιχειρήσεων.
• ένα τμήμα του πακέτου Microsoft Office.

Στο PowerPoint θα μάθεις...
• να γράφεις ένα κείμενο, αφού προηγουμένως έχεις επιλέξει μόνο τα βασικά του σημεία,
• να προσθέτεις και να διαμορφώνεις εικόνες και ήχους,
• να ενσωματώνεις πίνακες, γραφήματα και κινούμενα σχέδια,
• να επιλέξεις χρώματα και διάφορα εφέ, προκειμένου να δημιουργήσεις μια εντυπωσιακή παρουσίαση και
• να εκτυπώσεις την παρουσίασή σου και να τη διανείμεις στους συμμαθητές και στη δασκάλα σου.

Η εκμάθηση του PowerPoint δεν αποτελεί ένα αυτοτελές γνωστικό αντικείμενο, αλλά συνδέεται άμεσα με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολικού προγράμματος, λειτουργώντας συμπληρωματικά σε αυτά.
Ειδικότερα οι μαθητές, αφού κατακτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες χρήσης, συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία καθώς:
• χωρίζονται σε ομάδες μελέτης ενός θέματος
(Η ζωή στην αρχαία Ελλάδα),
• ομαδοποιούν και οργανώνουν τις πληροφορίες που εντόπισαν,
• χειρίζονται και διαχειρίζονται ψηφιακές μορφές πληροφορίας (εικόνες, βίντεο) και
παρουσιάζουν την εργασία τους, αφού εξασκηθούν στον τρόπο σχεδίασης του προφορικού τους λόγου.